ارمغان‌جنگ‌تحمیلی‌برای این‌شهر؛ 8000 بار آژیر

یک استاد دانشگاه می‌گوید:مردم استان کرمانشاه با دلیری در همه برهه‌های تاریخ از کیان نظام با دل و جان دفاع کرده‌اند و اینک هنگام آن است که دولت نیز پاسخ این از جان گذشتگی را بدهد و توجه بیشتری به کرمانشاه داشته باشد

دکتر علیرضا چناری با تبریک پنجم مردادماه روز ملی کرمانشاه، تأکید کرد: کرمانشاه در دوران دفاع مقدس هشت هزار بار شاهد به صدا در آوردن آژیر قرمز و زرد بود و همواره مردم این دیار با حماسه‌های فراموش نشدنی در جهت اعتلای نظام تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پیش از جنگ تحمیلی معیارهای توسعه در استان کرمانشاه نرمال بود، گفت: این استان در آن دوران استان پنجم کشور بود و جایگاه مهمی در بخشهای مختلف داشت.

دکتر چناری تصریح کرد: شایسته است دولت اکنون پاسخ دلیری مردمان این دیار را با توجه بیشتر به این استان و تخصیص منابع مالی مناسب بدهد تا شاهد بازگرداندن جایگاه استان به آنچه مستحق اوست در بخشهای مختلف باشیم.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه حماسه غرورآفرین عملیات مرصاد اوج دلاوری مردم کرمانشاه بود، گفت: در این عملیات، زنان،کودکان و مردان دست در دست هم دادند و برگ زرینی در تاریخ نظام رقم زدند.

وی گفت: نامگذاری روز پنجم مرداد ماه بنام روز ملی کرمانشاه تلنگری است تا جایگاه این کلانشهر کشور را به گذشته های روشن خود برگردانیم.

دکتر چناری افزود: تعدادی از جوانان، زنان و مردان کرمانشاه بر روی ویلچر نشسته‌اند تا نظام جمهوری اسلامی سرپا بایستد و این جانفشانی‌ها قطعا باید با نگاه خاص دولتمردان پاسخ داده شود.

این استاد دانشگاه در ادامه به ویژگی‌های منحصر به فرد و موقعیت استراتژیک استان در کشور و منطقه اشاره کرد و گفت: استعدادهای بی‌نظیر استان در بخشهای کشاورزی، تجارت، گردشگری و ... زمینه ساز حرکت سریع‌تر چرخ‌های توسعه است.

وی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از پروژه‌های مهم که برای مردم این دیار اهمیت ویژه‌ای دارد سالهاست با بی‌توجهی مواجه است و مردم تنها نظاره‌گر آن بر روی کاغذ هستند و عملا هیچ کار اجرایی برای اجرای سریعتر آنها انجام نمی‌گیرد.

دکتر چناری در ادامه گفت: اگر قرار است تحول و توسعه‌ای در کشور بوجود آید باید در استان کرمانشاه که حق بزرگی بر گردن نظام دارد، با سرعت بیشتری این روند طی شود. نگین انگشتری غرب کشور اکنون به صیقلی نیاز دارد تا زیباتر از همیشه بدرخشد.

وی افزود: باید همه کرمانشاهیان اعم از آنانی که اکنون در استان نیستند و در پست‌های مهم دولتی در مرکز کشور به ایران اسلامی خدمت می‌کنند و همیشه به کرمانشاهی بودن خود می‌بالند و مسئولین استانی در جهت توسعه استان همدل، هماهنگ و همصدا در جهت توسعه استان گام بردارند. باید اختلاف‌ها را کنار بگذاریم و از دایره خرد جمعی با وسعت بیشتری به توسعه استان بپردازیم.

وی گفت: مردم کرمانشاه به حق توقع دارند که استانشان که در دوران دفاع مقدس همه زیرساخت‌های خود را از دست داد، امروز با توجه ویژه مواجه شوند.

این پژوهشگر کرمانشاهی در پایان گفت: آینده خوبی برای استان می‌بینم، چرا که بسترهای مناسب و استعدادهای بالقوه‌ای در این استان وجود دارد که منتظر بالفعل شدن است.

منبع:  ایسنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا